Eyeball bersama Sufian 9W2SGJ

Tengahari ini sempat bereyeball bersama Sufian 9W2SGJ. Beliau ada tugasan di Bandar Mahkota Cheras. Beliau melihat aprs.fi bahawa 9W2DYA-5 berhampiran sahaja dengan 9W2SGJ-5.



Sememangnya dekat sahaja QTH portable di rumah mak sewaktu PKPB ini. Sufian menghantar pesanan melalui whatsapp untuk berjumpa sebentar dan mengeteh. Malangnya kawasan itu tiada kedai mamak nak lepak. 


Sufian 9W2SGJ QRV di V40, manakala aku ingin QSO di V47. Semasa dalam perjalanan ke sana, cuba memanggil beliau. Tiada sahutan kedengaran masih luar liputan. Beliau menggunakan handheld sahaja. Apabila semakin hampir barulah kami dapat berkomunikasi dengan baik. Kadang terputus juga disebalik dinding bangunan dipersekitaran.

Beliau ada tugasan di red one, tapi tak pasti di mana lokasi itu. Minta beliau send location barulah dapat diketahui lokasinya. Rupanya dekat sahaja tempat yang hendak ditujui juga.


Lokasi dekat taman permainan kami berjabat tangan didaratan. Dekat sahaja tempat yang aku hendak tuju sebenarnya. Bolehlah bersembang sebentar sebelum meneruskan tugasan masing-masing.


Kebetulan masa itu mendapat pesanan 3 botol syampu Marine Essence. Stokisnya di kawasan itu juga, membolehkan terus bereyeball. Selepas mendapatkan stokis Sahajidah Hai-O di situ, berjumpa semula beliau untuk mengundur diri. Ini kerana hendak menghantar pesanan syampu itu di Saujana Impian jam 11:30.

Terima kasih Sufian 9W2SGJ dapat bereyeball sebentar pada hari ini. Jumpa dan jumpa lagi

73, Jojet de 9W2DYA



No comments:

Post a Comment

Musim memburu telah tiba?

  Adakah musim memburu belon telah tiba? Siapkan segala peralatan pemburuan. Pagi ini sekali lagi belon Klia jatuh di kawasan yang sama sepe...