Radio Room 9M4SEA






QSL card aku dapat semasa berkunjung di radio room sempena 40th SEANET convention yang berlangsung dari 23 November 2012 hingga 27 November 2012. Ia berlangsung di Hotel Dynasty Kuala Lumpur.

Kedudukan radio room ini terletak di tingkat 30 dan menarik merupakan tingkat yang paling atas letaknya juga kolam renang. Kedudukan yang terbuka memudahkan antena dipacakkan di atas ini. Ruang yang agak sempit di dalam tidak menyukarkan untuk mengendalikan radio dan juga mempamerkan 10 buah radio untuk tatapan peminat radio.


Sampai di sana pagi tadi aku sempat bersalaman dengan beberapa rakan terutama rakan teknikal 9M2RDX, 9W2RUT dan 9M2KRZ dan juga otai-otai 9M. Aku sempat bersalaman juga dengan rakan Gemilang Brunei yang baru tiba untuk memesan baju t-shirt dan topi program.


Hari ini delegasi-delegasi membuat lawatan di Bandaraya bagi melengkapkan jadual program.


Ramai rakan yang hadir memberi sokongan melihat radio room ini. Aku juga dapat melihat pelbagai model radio yang agak antik tetapi masih dapat berfungsi lagi. Melihat secara langsung barulah aku tahu betapa bernilai radio itu untuk tatapan bersama. Pasti ia sukar dicari dan nilainya semakin tinggi walaupun teknologi semakin canggih.

Terima kasih kepada rakan-rakan yang bersama-sama dapat berkongsi cerita dan pengalaman mengenai radio ini. Minggu depan jangan lupa Field Day 2012.

73, Jojet, 9W2DYA
http://9w2dya.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Musim memburu telah tiba?

  Adakah musim memburu belon telah tiba? Siapkan segala peralatan pemburuan. Pagi ini sekali lagi belon Klia jatuh di kawasan yang sama sepe...