Disapa Shah 9W2UON

 Semasa hendak ke saltmine tengah hari tadi telah disapa oleh Shah 9W2UON. Kedengaran audio dicorong radio mobileku sebelum simpang tiga Dengkil dari Pekan Bangi frekuensi 145.500MHz.

Kedengaran audio readability 5/9 crystal clear semasa beliau menyebut isyarat panggilanku. Rupanya jelopi beliau hanya ada dibelakangku sahaja. Tidak mustahillah audionya kedengaran sangat baik sekali.

Melepasi lampu isyarat aku membelok ke kiri arah Dengkil. Beliau meneruskan perjalanan arah ke Kajang. Barulah nampak jelopi vios putihnya dengan antena yang menjulang dibelakangnya.

Semasa melepasi plaza tol Southville cuba memanggil sekali lagi. Ternyata beliau membalasnya dan hendak mendarat untuk bersarapan terlebih dahulu.

Kini setiap kali bermobile aku akan QRV V40 menunggu sapaan mana-mana rakan berhampiran. Boleh rujuk aprs juga bagi menentukan lokasi secara langsung.

73, Jojet de 9w2dya


No comments:

Post a Comment

Musim memburu telah tiba?

  Adakah musim memburu belon telah tiba? Siapkan segala peralatan pemburuan. Pagi ini sekali lagi belon Klia jatuh di kawasan yang sama sepe...