Kejohanan Futsal Piala Menteri Pelajaran 1 Murid 1 Sukan Peringkat Negeri Selangor tahun 2012


Kejohanan Futsal Piala Menteri Pelajaran 1 Murid 1Sukan peringkat negeri Selangor telah diadakan pada 14 dan 15 September 2012. Kejohanan sulung ini diadakan di U-One Pusat Sukan Futsal, Bandar Baru Klang. Sebanyak 10 daerah di negeri Selangor telah mengambil bahagian dibahagikan kepada dua kumpulan.

SMK Bandar Tun Hussein Onn 2, Cheras (SMKBTHO2) telah mewakili daerah Hulu Langat dan diletakkan dalam kumpulan A. Perlawanan pertama SMKBTHO2 telah mengalahkan daerah Sabak Bernam 7-0 dan seterusnya mengalahkan daerah Hulu Selangor
3-1. Pada perlawanan dengan pasukan Kuala Selangor, SMKBTHO2 telah tewas 1-3. Manakala perlawanan terakhir liga SMKBTHO2 telah seri 1-1 bersama daerah Gombak yang diwakili oleh SMK Taman Keramat.

Menduduki tempat ketiga dalam kumpulan A apabila hanya perbezaan 2 gol daripada Kuala Selangor apabila jumlah mata adalah 7. Seterusnya penentuan tempat kelima dan keenam SMKBTHO2 telah tewas kepada pasukan daerah Petaling Utama
1-3. Walaupun mendapat tempat keenam keseluruhan sekalung tahniah harus diucapkan kepada pasukan yang bertungkus-lumus hingga ke peringkat negeri ini. Terima kasih kepada PPD Hulu Langat yang menyediakan kemudahan pengangkutan dan elaun serta t-shirt.

Pada acara penutup , Tuan Hj. Abdul Khalid bin Hj. Jaafar merupakan Ketua Sektor Pembangunan Kemanusiaan Jabatan Pelajaran Selangor telah menyampaikan sijil penyertaan serta pingat kemenangan. Juara futsal negeri Selangor telah dimenangi oleh daerah Gombak (SMK Taman Keramat), tempat kedua daerah Kuala Selangor (SMK Puncak Alam) dan tempat ketiga daerah Kuala Langat (SMK Telok Panglima Garang).

SMK Taman Keramat akan mewakili negeri Selangor pada peringkat kebangsaan yang akan diadakan pada 4 hingga 7 November 2012. Negeri Selangor akan menjadi tuan rumah yang akan diadakan di tempat yang sama. Pasukan Selangor telah diundi dalam kumpulan D bersama Pulau Pinang, Kelantan dan Terengganu. Semoga pasukan ini dapat memberi persaingan yang sengit pada peringkat kebangsaan ini.


No comments:

Post a Comment

Musim memburu telah tiba?

  Adakah musim memburu belon telah tiba? Siapkan segala peralatan pemburuan. Pagi ini sekali lagi belon Klia jatuh di kawasan yang sama sepe...