Digipeater dan Igate di Bangi


Bangi mempunyai dua stesen yang aktif dalam aprs iaitu 9W2CEH-3 dan 9W2WEE-3. Jarak dari base adalah 2.6km bagi 9W2WEE-3 membolehkan tracker aku dapat diaktifkan sepanjang masa. Sebelum ini, 9W2CEH-3 dari base aku tidak dapat diaktifkan kerana jaraknya adalah 5.5km.

Sebelum kedua-dua stesen ini aktif aku hanya mengharapkan stesen mountain top 9M4RDG-3 dapat berfungsi dengan baik. Jika anda bermobile di kawasan Bangi anda tidak perlu risau kerana kedua-dua stesen ini berfungsi dengan baik hinggalah ke sempadan Negeri Sembilan.

Ada satu lagi stesen yang aktif di Kajang iaitu 9W2LL-5. Pada pemerhatian aku, stesen ini menerima packet bagi kedudukan yang jauh. Aku tidak pasti adakah ia betul-betul terletak di situ. Jarak dari base aku ialah 10.5km.

Manakala di Putrajaya pula terdapat stesen 9W2DIE-3 dan jarak dari base aku adalah 11.3km.

Bagi aku pula, perlu memasang antena base bagi membolehkan lebih banyak stesen lagi dapat aku dengari.

73, Jojet, 9W2DYA

http://9w2dya.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Batu Tanda Sempadan Negeri WP Putrajaya/Selangor No. 1/72

 Selepas gagal mencari belon KLIA malam tadi. Operasi mencari batu tanda aras dilancarkan pula. Pencarian sekitar Persiaran Selatan dan Pers...