SDAR – CEMERLANG MEMANAH MSSMNS 2012

SEREMBAN – 25 FEBRUARI 2012,  Pasukan Sekolah Dato’ Abdul Razak, Seremban telah mengambil bahagian dalam Pertandingan Memanah MSSMNS yang berlangsung dari 22 hingga 25 Februari 2012 di padang SMK King George V, Seremban dengan menghantar dua pasukan elit dan dua pasukan pelapis.




Seramai 14 orang atlit memanah SDAR telah terlibat bersama-sama 200 peserta lain yang mewakili sekolah-sekolah di Negeri Sembilan.
Pasukan Memanah SDAR telah mencapai kejayaan cemerlang di dalam pertandingan pada kali ini. Keputusan pertandingan adalah seperti berikut:


1.Perak dan Gangsa B18 Lelaki bagi kategori berpasukan

2.Perak dan Gangsa B15 lelaki bagi kategori berpasukan

3.AHMAD AIMAN SAFWAN B SANUSI (50m Gangsa, 40m Emas)

4.MUHAMMAD AIMAN B HASHIM (90m Perak, 70m Emas, 50m Perak, 30m Perak, dan Emas Keseluruhan Individu)

5.MUHAMMAD NABEEL B SAHUDIN (70m Perak, 30m Emas, Gangsa Keseluruhan Individu)

6.MUHAMMAD FARHRUR IKRAM MUSLIM (90m Gangsa, 50m Gangsa)



Muhammad Aiman bin Hashim dan Muhammad Nabeel b Sahudin telah terpilih bagi mewakili Negeri Sembilan ke peringkat MSSM yang akan berlangsung di Kuantan pada Mac ini. Latihan pusat akan diadakan di padang memanah SDAR mulai 4 hingga 10 Mac 2012 ini. Kejayaan berganda buat SDAR apabila Muhammad Aiman Hashim dinobatkan sebagai pemanah terbaik bagi pertandingan pada kali ini mengalahkan peserta dari Sekolah Sukan Negeri Sembilan.






No comments:

Post a Comment

Musim memburu telah tiba?

  Adakah musim memburu belon telah tiba? Siapkan segala peralatan pemburuan. Pagi ini sekali lagi belon Klia jatuh di kawasan yang sama sepe...