QRV 147.495MHz

Atas urusan saltmine pada hari Sabtu 7 Mac 2012 aku akan QRV simplex V66 147.495Mhz. Aku akan mengendalikan aktiviti trekking  ke Bukit Broga membawa pelajar dari Kem Excel di sini.

Aktiviti akan bermula jam 4.00 hingga 6.00 pagi. Mana-mana rakan bolehlah QSO jika ada kelapangan. Aku akan bekerja menggunakan handy dengan antena rubber duckies saja.

Sewaktu dipuncak bukit penerimaan dijangka lebih  menguntungkan. Dulu pernah aku simplex V47 bersama 9W2YUP di Damansara. Kali ini aku nak cuba mana-mana rakan untuk QSO walaupun sebelum subuh mungkin rakan asyik dibuai mimpi.

Harap ada rakan sudi QSO bersama bolehlah aku demonstrasi aktiviti radio kepada para peserta nanti. jumpa-jumpa lagi.

73, Jojet, 9W2DYA

http://9w2dya.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

Batu Tanda Sempadan Negeri WP Putrajaya/Selangor No. 1/72

 Selepas gagal mencari belon KLIA malam tadi. Operasi mencari batu tanda aras dilancarkan pula. Pencarian sekitar Persiaran Selatan dan Pers...