Aktiviti APRS di Kuala Selangor


Hari ini aku ditugaskan menghantar atlet olahraga ke Kuala Selangor. Kesempatan ini diambil untuk menguji tracker ke tempat yang belum aku jelajahi.

Tempat yang dituju adalah Chalet Kuala Selangor bersebelahan dengan PPD Kuala Selangor. Ia menjadi penginapan latihan pusat Balapan dan Padang bagi kem Selangor bagi menhadapi MSSM di Kuantan..Latihan fasa pertama ini berlangsung hingga 2 Mei nanti.

Aku memandu jelopi dari saltmine Cheras melalui jalan hubungan Timur-Barat di Cheras yang menghadapi kesesakan yang teruk menghala ke Petaling Jaya. Seterusmya melalui pusat bandar mengikut jalan Duta hingga ke lebuhraya Utara Selatan.

Keluar melalui exit Rawang Selatan dengan bayaran tol sebanyak RM2.90. Seterusnya mengikut LATAR lebuhraya Kuala Lumpur-Kuala Selangor terus ke Ijok. Terdapat dua plaza tol yang harus ditempuhi dengan bayaran RM2.00 setiap satu.

Sampai di Kuala Selangor aku terus mencari tempat yang dituju. Atlet aku itu telah membantu menunjukkan jalan kerana dia telah biasa di sini memandangkan kejohanan Balapan dan Padang peringkat negeri telah diadakan 2 tahun sebelum ini.

Sampai di Chalet Kuala Selangor aku terus memeriksa aprs.fi dan 9W2DYA-12 ada dipaparkan diskrin dengan bantuan 9M4RDG-3 yang berfungsi dengan baik sepanjang perjalanan

No comments:

Post a Comment

Empat belon kaji cuaca RS41-SG dilepaskan

  Tengah hari ini empat belon kaji cuaca dari Singapura telah dilepaskan. Ketiga-tiga merupakan radiosonde RS41-SG keluar\n Vaisala yang ser...