APRS @ KL FOX & EMCOMM Go Box Competition 2015



Sempena KL Fox dan Emcomm Go Box 2015 yang berlangsung di Tasik Permaisuri, Cheras pada 9 Mei 2015 pameran APRS turut diadakan.



Banyak peralatan berkaitan APRS dipamerkan di sini menarik minat untuk menambah ilmu didada. 9W2RUT Weerut telah memberi penerangan kepada pengunjung yang merupakan rakan ham untuk mengetahui lebih lanjut tentang aprs ini.



Aku juga dapat bersalaman bersama rakan ham yang aktif dengan aprs ini seperti 9W2SVT Stanley, 9W2KHN Koe, 9W2WHT EE Siong dan rakan lain lagi di tapak pameran.



9W2SVT Stanley telah menerangkan gajet-gajet aprs yang dibinanya kepadaku. Semangat dan minatnya yang mendalam pada aprs ini telah berjaya menghasilkan sendiri gajet aprs sendiri seperti yang ditulis di dalam blog beliau http://9w2svt.blogspot.com.
Banyak maklumat berkaitan cara membinanya serta rujukan ada terdapat dalam blog beliau.

Ini menunjukkan bahawa radio amatur bukan sekadar untuk bercakap sahaja. Malahan ia lebih meluas kerana pelbagai mode dapat diterokai seperti radio packet ini.

APRS juga dapat diguna semasa kecemasan apabila setiap kedudukan stesen yang terlibat dengan aktiviti menyelamat dapat dikesan apabila menggunakan aprs.


Credit 9W2SVT
Credit 9W2SVT

Credit 9W2SVT
Credit 9W2SVT
Credit 9W2SVT
Credit 9W2SVT
Credit 9W2SVT

Credit 9W2SVT

Tahniah kepada MyAprs berjaya mempamerkan radas APRS ketika KL Fox dan Emcomm 2015 di Taman Tasik Permaisuri. Usaha berterusan mempopularkan aprs dalam kalangan pengamal radio amatur  dapat menambahkan lagi penglibatan aktif dalam aprs. Ia juga dapat membantu dalam usaha menyelamat dan operasi bantuan kecemasan selain menggunakan  radio komunikasi.

73, Jojet, 9W2DYA


No comments:

Post a Comment

Musim memburu telah tiba?

  Adakah musim memburu belon telah tiba? Siapkan segala peralatan pemburuan. Pagi ini sekali lagi belon Klia jatuh di kawasan yang sama sepe...