Monitor V38

Pada malam ini jam 10.30 kedengaran audio setelah aku memanggil mana-mana stesen yang sudi untuk QSO. Kedengaran audio yang kurang jelas readability 3/8 sahut kedengaran. Beberapa kali aku memperkenalkan callsign dan telah dicopy oleh beliau 9W2KDA. Beliau mengingatkan bahawa pernah berjumpa dan bereyeball dengan tuan punya callsign ini pada pendengaranku.

Lagi sekali aku memperkenalkan callsignku adalah 9W2DYA tetapi beliau masih copy 9W2DKA yang berada di base Fasa 12 tingkat 4 menggunakan antena slim jim dan menggunakan handy motorola. Kedengaran kuasa pancaran semakin lemah akibat kekurangan bateri pada pengamatanku.

Kemudian hilang begitu sahaja dan terputus-putus sering kali memanggil samada aku dapat menerima audionya begitulah sebaliknya. Aku copy callsignnya adalah 9W2GHH Shalahuddin Al Hafiidz b Che Mohamed.

Manakala pada jam 10.48 sekali kedengaran audio beliau di V38 sedang QSO bersama 9W2YQY Rohaizal Adiputra b Roslan bermobile di Presint 18. Aku terima readability 4/8 kemudian hilang terus dan hanya kedengaran audio 9W2GHH sahaja yang QSO bersama 9W2RVO Akmal Azizi b Elias di Presint 9 menurut Din. Audio 9W2RVO tidak dapat diterima olehku di base.

73, Jojet de 9W2DYA


2 comments:

  1. salam tuan, ada masa dah kelapangan boleh la kita QSO lagi di V38..




    de 9W2GHH

    ReplyDelete

Batu Tanda Sempadan Negeri WP Putrajaya/Selangor No. 1/72

 Selepas gagal mencari belon KLIA malam tadi. Operasi mencari batu tanda aras dilancarkan pula. Pencarian sekitar Persiaran Selatan dan Pers...