Belon Kuantan gagal dikesan

credit 9W2XOR

 Belon Kuantan pagi tadi gagal dikesan. Percubaan mencarinya telah dilakukan oleh Zairi 9W2PEF di lokasi dipercayai jatuh.


Video rakaman Zairi 9W2PEF yang menggantungkan handynya untuk menerima isyarat oppa. Sayangnya tiada isyarat didengari dari corong radio walaupun sudah menggantungnya pada pole.

credit 9W2PEF
Lokasi yang telah Zairi 9W2PEF jelajah untuk mendapatkan belon Kuantan.
credit 9M2ZAK

Jangkaan titik ramalan dipercayai belon jatuh telah ditanda oleh Zaki 9M2ZAK sebagai panduan di Jalan Haji Jaafar.

credit 9M2ZAK

Pandangan dari hadapan titik ramalan berdekatan Jalan Haji Jaafar. Berdasar peta kawasan yang dilintasi merupakan kawasan penempatan. Mungkin jatuh di atas bumbung rumah mahupun atas pokok-pokok.

credit 9M2ZAK
Kawasan bulatan biru ditanda Zaki 9M2ZAK kemungkinan belon jatuh di kawasan tersebut.

credit 9W2XOR

Manakala, kawasan bulatan merah pula telah dicadangkan oleh Ajoe 9W2XOR. Jam 16:07 petang Zairi masih meneruskan pencarian isyarat. Kemudian jam 17:31 misi pencarian telah dihentikan setelah gagal menerima sebarang isyarat. Kemungkinan telah diambil orang, memandangkan kawasan persekitaran merupakan kawasan berpenduduk.

Walaupun gagal mengesan sebarang isyarat, penghargaan harus diberi kepada Zairi 9W2PEF atas usaha pergi mencari secara solo.

73, Jojet de 9w2dya

No comments:

Post a Comment

Radiosonde RS41-SGP T4040282 di Selat Melaka

  Ahad pagi semalam radiosonde RS41-SGP T4040282 telah muncul di Selat Melaka. Kemungkinan dilepaskan dari Lumut oleh pihak berkuasa keselam...