GO GREEN!! LET'S RIDE......2014

GO GREEN!! LET'S RIDE




GO GREEN!! LET'S RIDE......2014 akan di akan di Cyberjaya,acara basikal bukit ini akan membuka tirai 2014,sesuai untuk semua peminat sukan basikal bukit(MTB) yang kini banyak mendapat sambutan diseluruh malaysia.kebanyakkan kita berbasikal untuk kesihatan dan ada jugak berbasikal untuk menguji tahap kebolehan diri dalam perlumbaan.walaubagaipun ia merupakan inisiatif individu dalam usaha ke arah gaya hidup sihat. serta dalam usaha untuk  memperkenalkan kawasan Cyberjaya kepada anggota masyarakat luar dengan keindahan,kehijauan dan kelebihan yang terdapat didalam kawasan Cyberjaya. Disamping itu, melalui aktiviti ini, dapat juga mengeratkan perhubungan di antara warga ‘cyclista’ di dalam Malaysia dan masyarakat luar secara amnya.

  Pihak pengajur jugak akan cuba sedaya upaya menyediakan laluan trek yang sesuai kepada semua rider dan tidak membahayakan keselamatan serta menguji ketahanan mental dan fizikal para rider semua yang mana anda semua akan melalui laluan jalanraya sepanjang (30%) dan terus ke laluan offroad (70%) ladang getah, kelapa sawit, dan kawasan perlombongan  sepanjang 35++km yang mudah dilalui anda.

Diharapkan dengan adanya program ini dapat menarik minat peserta tidak kira usia, bangsa, agama dan kaum untuk menyertai pertandingan. Program ini dapat mengeratkan lagi hubungan dan kerjasama antara peminat sukan berbasikal dengan pelbagai agensi-agensi kerajaan dan swasta serta korporat.



"ENJOY OUR RIDE"

TRAIL

ANTARA TRAIL YANG AKAN DILALUI OLEH PESERTA












http://gaatehevent.blogspot.com/





No comments:

Post a Comment

Musim memburu telah tiba?

  Adakah musim memburu belon telah tiba? Siapkan segala peralatan pemburuan. Pagi ini sekali lagi belon Klia jatuh di kawasan yang sama sepe...