SSTV 24/5/15 10.32PM dan 10.38PM



Pada malam ini sangat meriah dengan aktiviti SSTV sejak laluan pertama jam 9 malam. Tetapi aku tidak sempat untuk menangkapnya kerana baru pulang dari saltmine.

Imej diatas bagi laluan kedua berjaya menangkap dua imej pada kali ini. Jam 10.32  malam gambar hampir separuh dapat decode dengan agak baik juga. Laluan ISS pada waktu ini adalah lautan Hindi bersebelahan Sumatera seperti malam semalam juga.



Imej kedua yang dirakam adalah jam 10.38 malam seperti diatas. Ini adalah pertama kali dapat merakam dua imej dalam satu masa. Mungkin juga SSTV terakhir buat kali ini jika mereka tidak menyambung lagi pancaran pada kali ini. Mengikut jadual pancaran sehingga 23 Februari sahaja tetapi telah disambung sehingga malam ini.

73, Jojet, 9W2DYA

4 comments:

  1. Terbaik...dgn bantuan Cikgu Husainy saya 9w2vrd pertama kali dapat decode juga sstv dari iss dengan mengunakan handy baofeng dengan bantuan antenna Reaksi...tq Kredit Buat Cikgu Husainy n abg hanif...victory terbaik...heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah Ashrie usaha lagi unruk next xtvt sstv ni

      Delete
    2. Tahniah Ashrie usaha lagi unruk next xtvt sstv ni

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete

Musim memburu telah tiba?

  Adakah musim memburu belon telah tiba? Siapkan segala peralatan pemburuan. Pagi ini sekali lagi belon Klia jatuh di kawasan yang sama sepe...