M0GAM berada di Admiral Marina & Leisure Club

Stesen M0GAM kelihatan di Admiral Marina Port Dickson. Motor sailed pass Malacca in Admiral Marina. Weather still good. Itulah komennya dalam station info.

Source callsign WINLINK ikon parking warna merah. Biasa pelayar-pelayar menggunakan WINLINK. Biasanya ikon P merah dapat dilihat di Marina kapal layar berlabuh.

Manakala, stesen DL2FX-5 telah lama aktif berada di Singapura. Menggunakan aplikasi aprstrack pada gajetnya. Klaus dari Germany mungkin ada tugasan di sana.

Manakala, rakan yang berjumpa semalam telahpun berada di Sungai Rengit, Pengerang. Stesen 9W2EDK-5 dan 9W2VIS-5 telah diaktifkan.

Lepas berbuka monitor diV38, kedengaran 9W2FDK QSO bersama 9W2PJH. Hanya audio 9W2FDK sahaja kedengaran 5/9 di Presint 14. Kemudian kedengaran 9W2TDG di Sungai Besi base tingkat 5 antena di tingkat 11. Terima anda 3/8 . Seterusnya 9W2AET sedang bermobile masuk bergabung.





No comments:

Post a Comment

Empat belon kaji cuaca RS41-SG dilepaskan

  Tengah hari ini empat belon kaji cuaca dari Singapura telah dilepaskan. Ketiga-tiga merupakan radiosonde RS41-SG keluar\n Vaisala yang ser...