Bersalaman diudara bersama 9W2HBY

Hari ini Jumaat 23 Disember aku bersama xyl pergi ke Alamanda, Putrajaya. Sewaktu hendak keluar parking aku terlihat jelopi mazda putih yang berantena serta bercallsign dibelakangnnya. Tertera 9W2HBY simplex 145.250MHz. Berada sebelum pagar untuk keluar aku cubalah memanggilnya menyebut callsignnya. Rupanya ada respon oleh beliau. Menurut  senarai SKMM pemegang callsign 9W2HBY dimiliki oleh Md Hanafiah B. M Md Yunus. Ketika beliau hendak mencucuk tiket parking dipagar sempat beliau mengangkat tangan kepada aku dan membalasnya. Aku lihat beliau keluar pintu barangkali sukar untuk mencucuk tiket membolehkan mengangkat tangan. Sebelum itu aku beritahu kepadanya bahawa aku berada dibelakang jelopinya. Bila keluar dari parking WX hujan lebat. Jika tidak hujan pasti aku suruh dia menunggu aku ditepi jalan untuk bersalaman di daratan.  Ada kesempatan bolehlah berjumpa lagi. Menurut beliau ingin terus ke Bangsar manakala aku pula ingin terus ke Bangi. Tidak salah aku beliau bercuti di kawasan tengah ini dan portable di Bangi. Beliau berasal dari pantai timur mungkin cuti hujung minggu yang panjang ini bercuti atau ada urusan lain tidak pasti. Ada satu stesen lagi bersama beliau lupa callsign iaitu kakaknya tidak salah akulah. Jumpa jumpa lagi, salam keluarga untuk keluarga.

73, Jojet, 9W2DYA

http://9w2dya.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

Dua Belon KLIA pagi ini

  Pada pagi ini Met Malaysia Sepang telah melepaskan dua buah belon kajicuaca. Jangkaan mendarat di Pulau Carey. Pertama belon WxR-301D 2302...