Stesen K4UAH-11, K4UAH-12, K4UAH-13 dan K4UAH-15 diaktifkan


Pagi tadi beberapa stesen K4UAH telah diaktifkan. Seolah berlumba diantara satu sama lain. Pendahuluan adalah stesen K4UAH-11 dengan kelajuan 89 km/h dengan bearing 249 darjah. Altitud ketinggian 28387m dengan suhu -38 darjah celsius. Tenaga kuasa 1.35 volt. Penerbangan berhampiran Arkabutla yang mempunyai sebuah tasik.


Kedudukan kedua adalah stesen K4UAH-15 dilepaskan dengan kelajuan 56 km/h berserta bearing 281 darjah. Altitud ketinggian 28794m yang paling tinggi antara yang lain dengan suhu -38 darjah celsius. Tenaga kuasa 1.36 volt. Penerbangan di Laws Hill berhampiran Tasik Sardis.


Kedudukan ketiga pula, stesen K4UAH-12 dengan kelajuan 46 km/h berserta bearing 284 darjah. Altitud ketinggian 24565m dengan suhu -42 darjah celsius. Tenaga kuasa 1.32 volt. Penerbangan di Dumas. Kelihatan juga satu stesen yang aktif adalah KF5PRT-1.


Kedudukan terakhir adalah K4UAH-13 dengan kelajuan 33 km/h dengan bearing 266 darjah. Altitud ketinggian 23462m dengan suhu -43 darjah celsius. Tenaga kuasa 1.33 volt. Penerbangan di Pisgah.


Manakala stesen K4UAH-6 kembali ke Laut Kara menghala Pulau October Revolution. Kelajuan 65 km/h dengan bearing 31 darjah. Altitud ketinggian 12780m dengan suhu 0 darjah celsius. Tenag solar 3.30 volt. Locator NQ18EF.

 

No comments:

Post a Comment

Masuk Parit

  Usai tugasan di Jalan Tiga Bandar Baru Bangi terus bergegas ke Banting. Belon KLIA pagi tadi telah jatuh di Sungai Raba. Radiosonde 240501...